Lyckad träning!

Tarzan var suuper duktig idag faktiskt :) I början var han lite hej och hå ville gärna ramla omkring på banan, men han skärpte till sig sedan :) Tränade lite byten, och i början tänkte jag bara nej, detta kommer att sluta som det gjort senaste gångerna, att jag stressar upp honom och allt. Men körde en annan metod att när han verkligen var i fokus, och minst sagt en okej galopp, (som alltid var mer än okej) så bytte vi galopp! Och försökte få den galoppen han förut fick massor med beröm av från Anki en gång tidigare! Det vet jag inte om han hade, men den kändes riktigt stadig! Då red jag bara med sätet får jag allt erkänna :)
Även läste han mina tankar när jag tänkte byta galopp, antingen tänkte vi likadant eller så kände han väl det på mig, vad vet jag? Men nej, jag är riktigt glad :)
I morgon kommer även Lasse och skor honom! Så då får han nya skor och de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0