Anki träning och annat

Då kan vi väl börja med att jag red kakan idag :D
Började med att Indiana kom travandes mot mig och kakan efter i rask takt, haha åh, man blir så glad när man faktiskt är saknad :) Eller vad man nu ska kalla det .. Så om hästarna själv skulle bestämma så skulle jag ta alla tre på en och samma gång. xD För Niobe blev plötsligt brutal och bara JAG SKA UUUT, så hon sprang rakt in i tråden och fastnade i den understa, så började fint där, hon drar sönder tråden! haha :) Men hon klarade sig utan skador :3
Men longerade inte kakan, och hon brydde sig inte ens nu, var med att, ska vi gå snart? Och när vi väl gav oss iväg så gick det extreeemt långsamt, haha. Men hon piggnade till sig sedan, och var riktigt glad :)
Och när jag väl var tillbaka och släppt henne i hagen sprang hon iväg och letade efter Niobe, haha <3 Så följde med och skulle se så att hon inte hade smitit under tråden då. Det hade hon inte, tur nog :) Men blev lite förvånad att jag faktiskt fick gå fram till kakan igen efter att jag hade släppt henne. Hon brukar annars bara, nähä du, nu räcker det med att du får peta på mig! Men hon såg glatt på mig och gick fram x antal gånger då och då när jag myste lite med Indiana :) Och Indiana ville inte släppa mig ur hagen, xD Utan när jag stod vid hennes huvud så tog hon ett steg fram och bara, "Klia mig där?- blick", haha, söt tjejen :) Så gjorde hon antal gånger när jag då tänkte gå, men så blev jag stoppad och ja. :) Sedan när jag väl var ur hagen så gick hon fram till stängslet och bara, meh, vart ska du? :( Så hade liiiite svårt att lämna hagen >___< Även kakan gick fram till stängslet och liksom, vill inte riktigt visa att hon bryr sig, men gör det ändå. Haha :)
Ja, blev lite mer text än vad jag planerat ..
Men Tarzan var så duktig så idag :) Först körde vi lite mer högre tempo i traven, för jobbar med att få upp bogen på honom, och han förstod faktiskt till slut! Så vi gjorde lite övergångar från trav till galopp och tvärtom. Jobbade med detta från båda hållen. Låter som om jag gjort detta i evigheter men det går inte riktigt beskriva hur jag arbetar med honom :)
Sedan körde vi med bommar, 4 bommar på en volt, alltså att det får plats 4 galoppsprång mellan varje bom, en bom i taget då, hoppas ni fattar xD Och hade lite längre tyglar så han ville mer än gärna gasa på och köra sitt race.. Han är sådan som, jaha, men nu kan jag ju detta, nu kan du sitta där uppe bara! jag har koll, lovar! Ojdå, nu ville hon visst att vi skulle svänga åt andra hållet, sååååå nu blev det kaos..! Men han lyssande väl lite bättre i slutet .. För skulle mer rida som en "mjuk fyrkant" än en riktigt rund volt, just för att det ska bli snyggt över bommarna, så han inte går ställd t ex, eller genar genom allt .. Men det ville inte tarzan lilla! Han kunde minsann göra den där volten!
Men i slutet så fick jag faktiskt 3 st klockrena varv i galopp :) Puttegubben försöker alldeles för mycket ibland ^___^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0