Äntligen

Äntligen fick jag träffa pojken min! Men han ser ut som en vanvårdad ponny eller något, haha nej men lerig, långhårig och såg allmänt trött ut, men senare såg han gladare ut! :D Och tjock, så han ser extra svankig ut ><


Blev väl inte så långt pass idag, men märker att han har nog saknat lite att jobba med huvud och kropp, för det bästa är att han blir så skärpt när man inte ridit honom på ett tag, varenda liten signal lyssnar han på! Testade honom på lite allt möjligt, och känner att han har verkligen tappat en hel del muskler, just i galoppen har han börjat ta i med frambenen, och inte bakbenen, men det bättrade sig sen mot slutet :) Och testade med galoppombyten just för att jag inte tränat det på länge och när jag testat så har det blivit korsgalopp åt ena hållet. Men det var bara en gång som han fick korsgalopp! :D Och visst, vissa byten var lite klumpiga och brutala, men han kan, sedan får man väl slipa på det om jag känner för det :)

Om jag hinner i morgon så tänkte jag träna lite upphöjda bommar eller så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0