Två hestar

Mickis bad mig rida Oliwer idag för hon skulle inte hinna rida honom, så gjorde det :)
först red jag Tarzan, han var sten cool idag, nästan seg, han har varit lite smått stel i vänster sida så jobbade lite med den idag, och han blev riktigt bra faktiskt :) Brukar inte bli så långa pass nuförtiden men tycker inte det behövs :)
Jag fick även till några fina stopp med honom, och det visar även lite att han är ganska stadig, så är nöjd!
Även fått lektioner hos Anki den 22, 29 och 30e :) Så det läääääängtar jag efter!
Över till Oliwer då! Jag och mickis rider som sagt vääldigt olika, så skulle bara se om han fattade något om vad jag bad om, tveksamt var det, haha :) Men han lyssnade väldigt bra ändå, han är mycket känsligare med skänklarna nu sen sist jag red honom! Men jobbade lite med att han inte ska krulla ihop sig som satan i trav och galopp främst, och att han ska slappna av när jag kortar tyglarna lite eller försöker samla honom, det gick väl sådär, men några gånger så gav han efter :)
Och han galopp är väldigt stötig, så skulle se om det fanns något som fick honom att runda den mer, så prövade att öka och samla honom, tror det var höger sida som han blev bättre i, :3 Men kanske inte går att "fixa" eller vad man ska säga, hans galopp för att han har dem gångarterna han har :) Men sen så hjälper det ju heller inte eftersom jag inte rider grabben ofta ^^
Och får se hur jag gör i morgon, hade tänkt cykla upp och rida kakan, saknar damen!
Och min dator är fortfarande konstig så jag inte kan göra stycken .. ._.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Intressant blogg! Det märks att du gillar att blogga!

2011-07-20 @ 21:37:57
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0