Dagens

Idag var det ruskigt fint väder ute, och varmt! Manne var pigg och glad (lite för pigg och exalterad..) och ville inget mer än att träna! Han har lite svårt med att backa, eftersom han gärna drar åt höger och sedan inte förstår vad jag menar när jag trycker med höger skänkel. Så han blir bara stressad och backar ännu snabbare och ser alldeles vilsen ut, stackaren. Men det konstiga är att han är super duktig på att backa när jag står på marken! Vet inte om det är jag som är så otroligt sned eller vad det är.
 
Men annars skötte han sig bra! Nu fattar han galopp från skritt och trav gladeligen utan några helst problem! Och traven i höger varv börjar arta sig, jobbigt är det men han har viljan! Testade även att köra lite öppnor i trav idag med, det var lite klurig med sina fyra ben men när han väl fick koll på det så var han super stolt och hade egot i högsta topp och var orubblig, enligt han själv förstås. Men duktig var han! 
 
Man blir även alltid lika varm i hjärtat när han faktiskt kom till en i hagen, bara ca 10 efter att han blev utsläppt. Förut sprang han förgäves iväg för att han ville vara ute, haha. Sedan ville han heller inte gå ut efter ridningen, så han stod och tittade på mig som ett frågetecken. När jag väl hade stått i gången en 30 sek så började han smyga sig fram lite, till hinkarna framför honom.. Sedan ville han kika på allt annat på vägen ut. När han väl var ute så blev han super glad och studsade omkring som om han vore ett igen, haha.
 
Man kan inte annat än älska denna häst, även fast han ibland ändrar humör på en sek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0