Lite för mig själv

Kom på att jag har en blogg. Om det nu är någon som ens kommer ihåg den, men om någon är nyfiken så tänkte jag "uppdatera" om lite grejer..
 
Tarzan har tyvärr blivit avlivad 8 Mars. Han blev inte ens 15. Han fick cushings syndrom, och hade varit sjuk sen i oktober då första symptomet var fång. En bit av mitt hjärta har försvunnit. Kan egentligen inte förstå att det är verklighet, men så är fallet. Vill inte dela med mig om allt för mycket här av mina tankar och åsikter.
 
Kakan har även flyttat till en ny ägare. Där hon förhoppningsvis blir gladare. Hon var överlycklig som jag förstod det när hon som köpte henne provred. Då hon var lugnet själv och helt plötsligt kunde allt möjligt. För rykten jag hörde om ägaren som köpte av mormor bara red henne ca 10-20 gånger på ett år.. Måste hälsa på henne någon gång då hon finns ca 7-8 mil från mig. Jag pratade även med nya ägaren före köp (det var ett tag sedan hon såldes, kanske 6 mån sedan) och det var så kul för hon kände igen mig och så, så det tyckte även hon var jätte roligt! Jag hoppas all lycka till Kakan. 
 
Även Indiana är såld, men bara några km bort. Ägaren är jag lite tveksam för, vet inte ens om de rider henne..
 
Vet inte om jag skrev om lilla Vina? Men hon har mormor lämnat tillbaka, och Niobe fick vi även också ta bort då hon fick fång hela tiden.. Hon fick i alla fall bli 26.
 
Som tur är Manne frisk, hittills. Vet inte hur länge jag kan behålla honom men hoppas på det bästa, då jag äntligen börjar se lite lycka och framgång hos honom med. Men jag tänker inte så mycket på det, jag får göra mina beslut i sommar helt enkelt, och se vad som är bäst för honom. 
 
Något som även tar hårt emot är att Stjarna togs bort 7 Mars, 2009. Och ända sedan dess har det hänt tråkiga saker, antingen är det människor, eller djur som avlider. Och i år var det min egentligen första häst som jag tog allt ansvar för och verkligen la ner all min tid för som dog. Varför händer detta? Har det inte varit tillräckligt sorgset år 2012? Tror jag aldrig har gråtit så mycket som jag gjort dem 10 sista månaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0